PROGRAM PUBLIKACJE INFO ENGLISH
 

Projekt reklamowy, 2002
seria 12 plakatów i druków ulotnych, offset

Przez dwa lata, pracując jako grafik komputerowy w jednej z krakowskich agencji reklamowych, Dawicki umieszczał swój mikroskopijny autoportret na plakatach, ulotkach i folderach reklamowych zamawianych przez producentów sprztętu grzewczego, artykułów medyczno-sanitarnych czy dostawców surowców dla przemysłu ciężkiego. Wszystkie te druki zostały powielone w dziesiątkach tysięcy egzemplarzy i rozdystrybuowane zgodnie z ich funkcją, natomiast ukryta na nich miniaturowa twarz artysty pozostała niezauważona.

  Oskar Dawicki - Adverising Project, 2002
 
Oskar Dawicki - Adverising Project, 2002
Advertising Project #4 - Immergas [red leaflet], 30 x 63 cm

Oskar Dawicki - Adverising Project, 2002
Advertising Project #11 - Slag Recycling [double page], 30 x 42 cm



In Homage to Bruce Lee, 2003
otwór w ścianie w kształcie sylwetki człowieka, wymiar naturalny

Praca zrealizowana po raz pierwszy w Rastrze, następnie w Instytucie Sztuki Wyspa w Gdańsku. Pierwsze podejście do tego projektu zakończyło się jednak niepowodzeniem - wybicie otworu w ścianie galerii Rotor w Grazu okazało się niemożliwe. Dotąd nie udało się również zrealizować idealnej wersji pracy, w której otwór zostałby wybity w zewnętrznej ścianie budynku.

Oskar Dawicki - In Homage to Bruce Lee, 2003
In Homage to Bruce Lee, 2003, Raster


Oskar Dawicki - In Homage to Bruce Lee, 2004
In Homage to Bruce Lee, 2004, Instytut Sztuki Wyspa, Gdańsk



Nekrologi, 2004
seria 5 fotografii, 60 x 80 cm każda

Fotografie przedstawiają naklejone na plansze nekrologi z nazwiskami łudząco podobnymi do nazwisk znanych osobistości świata polityki, sportu, filozofii, rozrywki i sztuki. Na wszystkich nekrologach widnieje również ta sama data śmierci - 14.06.2004. Fotografie były prezentowane po raz pierwszy jako część indywidualnej wystawy artysty "Koniec świata przez pomyłkę" w Galerii Potocka w Krakowie. Jej nakładem ukazała się również książkowa wersja projektu (2007).

Oskar Dawicki - Obituaries, 2004

Oskar Dawicki - Obituaries, 2004



Dziesięciolecie malarstwa I-II, 2005
seria 20 obrazów, akryl na płótnie, projekcja wideo

Przewrotny powrót artysty do malarstwa po 10-letniej przerwie. Dawicki zlecił swemu koledze wykonanie - wg szkiców i fotografii - serii obrazów przedstawiających możliwe realistycznie grzyby naścienne. Drugą część projektu stanowi projekcja wideo przedstawiająca niniejsze obrazy oraz pojawiającego się obok artystę, który pstryknięciem dłoni sprawia, że znikają one ze ścian lub pojawiają się ponownie. Kolejnym, trzecim elementem przedsięwziecia, jest nagrany na wideo wykład kuratorki Marii Anny Potockiej, która oprowadza widzów po wystawie obrazów Dawickiego interpretując je zgodnie z konwencjonalnymi kategoriamii historii sztuki nowoczesnej.


Oskar Dawicki - Ten Years of Painting, 2005
Myrothecium verrucaria (z cyklu Dzięsięciolecie malarstwa I), 2005, akryl na płótnie, 25 x 25 cm




 

Nieporozumienie [1], 2007
odlew gumowy, plexi, naklejki, drewno, 175 x 110 x 50 cm

W niemożliwy sposób wygięte wędki wypełniają pojemniki przypominające opróżnione z wody akwaria. To moment, w którym artysta ujawnia transgresywny potencjał sztuki - w miejsce komunikacji, jej nowym paradygmatem staje się generalne "Nieporozumienie". Praca zrealizowana na wystawę indywidualną artysty zorganizowaną przez Folkwang Museum w RWE Turm w Essen.

  Oskar Dawicki - Misunderstanding [1], 2007

Oskar Dawicki - Misunderstanding [1], 2007



Vanitas, 2005
produkty spożywcze, fotografie dat przydatności do spożycia, timery

Kolekcja artykułów spożywczych, których termin przydatności do spożycia upływa w trakcie trwania wystawy. Umieszczone przy produktach timery odmierzają dni pozostałe do ich "śmierci" - każdego dnia wystawy mija ważność jednego produktu, a wraz z jej końcem wszystkie nadają się do wyrzucenia.

Oskar Dawicki - Vanitas, 2005

Oskar Dawicki - Vanitas, 2005
Vanitas, 2005, instalacja na wystawie w Centrum Sztuki Współczesnej (2005)